پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403
صنعت و معدن
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با نمایندگان استاندارد پاکستان دیدار و بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد بین این دو کشور تاکید کرد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) گفت: ایران و آفریقا نیازمند توسعه روابط تجاری در بخش معدن و صنایع هستند و این مهم مقدمه انجام سرمایه گذاری است.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در سال گذشته ۹ طرح پژوهشی- کاربردی را در حوزه معدن و صنایع معدنی تصویب کرده و در مرحله انعقاد قرار داده است.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس هیات عامل سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) خواستار مشارکت روزافزون شرکت‌های معدن و صنایع معدنی برای تحقق جهش تولید شد.
به گزارش صنعت نیوز، تحول چشمگیر در تولید اطلاعات پایه و کاهش مخاطرات سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، پیش‌بینی آنالیز بیش از ۱۵۰ هزار نمونه معدنی طی برنامه هفتم و توسعه همکاری‌های بین‌المللی، از کلان طرح‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.
به گزارش صنعت نیوز، سیستان و بلوچستان با قرار داشتن بر روی کمربند فلزی و معدنی جهان در حالی یکی از استان‌های بزرگ معدنی کشور محسوب می‌شود که در سال گذشته علاوه بر احیای ۵۴ واحد راکد در بخش صنعت و معدن؛ با ایجاد طرح‌های جدید در این بخش زمینه اشتغال برای سه هزار نفر فراهم شده است.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی کرده در سال ۱۴۰۳ به بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد اقدام کند، ظرفیت تولید ۳۲۱۵ واحد صنعتی فعال زیر ظرفیت را افزایش دهد و ۳۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را نوسازی و بازسازی کند.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جایگاه سازمان ایمیدرو در توسعه زیرساخت‌ها، گفت: ایمیدرو راهبری پروژه‌های خطوط انتقال آب با سرمایه گذاری هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورویی را بر عهده دارد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با بررسی شاخص‌های عملکردی ۱۱ماهه امسال، تداوم روند توسعه و پیشرفت در این منطقه عظیم صنعتی را تشریح کرد و گفت: در این مدت ۹ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۷۵۰ میلیون دلار به امضا رسیده که پنج برابر میزان هدف‌گذاری بوده است.
به گزارش صنعت نیوز، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور ارتباط با نهادهای حاکمیتی، از ارسال و تحویل اقلام مورد نیاز مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال توسط زیرمجموعه‌های این وزارتخانه طی روزهای اخیر خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه بیش از ۱۶هزار میلیارد ریال برای ایجاد، تکمیل و توسعه زیرساخت های معدن و صنایع معدنی کشور هزینه صرف شده است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) اعلام کرد: حجم عملیات حفاری اکتشافی ایمیدرو طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۲، به بیش از ۴۶۰ هزار متر رسید.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به چالش‌های حکمرانی بخش معدن و اکتشاف، گفت: ایران یک درصد جمعیت دنیا، یک درصد خاک دنیا و ۷ درصد ذخایر معدنی جهان را دارد و در عین حال بسیاری از منابع در کشور دست نخورده باقی مانده است.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: اجرای برنامه‌های گسترده اکتشافی و افزایش تعداد معادن، تنها راه مولدسازی و افزایش درآمدی دولت است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر اقتصادی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: پیش‌بینی می‌شود ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی تا انتهای سال جاری ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار افزایش یابد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه چیز را باید به بخش خصوصی سپرد و دولت باید تنها نظارت کند. وزارت صمت تمام قد در کنار بخش خصوصی است.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) اعلام‌کرد: ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در ۱۰ماه امسال از ۱۱ میلیارد دلار فراتر رفت.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با تاکید بر اینکه رفتار این آتشفشان نسبت به ماه‌های گذشته تغییر محسوسی نداشته، اعلام کرد: طرح پایش و نظارت بر رفتار آتشفشان‌های تفتان و بزمان در گذشته به طور مشترک تهیه و ارائه می‌شد، اما متاسفانه تاکنون تامین اعتبار نشده است.
به گزارش صنعت نیوز، چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین) از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با معرفی ۱۰۸ ایده راه‌یافته به مرحله داوری، از امروز ۲۴ بهمن ماه به مدت ۲ روز بهمن‌ماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.
به گزارش صنعت نیوز، آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از عملکرد فولادی‌ها طی ۱۰ ماهه امسال نشان می‌دهد که جز برای مقاطع و محصولات فولادی، نیاز کشور به واردات زنجیره آن و فولاد نسبت به سال گذشته کمتر شده و ۲.۳ میلیون تن از انواع مقاطع، محصولات و فولاد میانی به ارزش دو میلیون و ۶۵۵ هزار دلار طی این مدت وارد کشور شده است.
انتها123456
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است